top of page

home

Publicaties

Contact

Info

kinderombudsman

Munish Ramlal heeft op 6 juni tijdens de Politieke Markt in Almere zijn  jaarbeschouwing over 2022 toegelicht. De ombudsman vroeg daarbij aandacht voor een aantal patronen die hij signaleert in de klachtafhandeling van deze gemeente.


Zo herstelt Almere over het algemeen fouten goed maar worden de kansen om daarvan te leren nog onvoldoende benut. Het zou om die reden goed zijn wanneer de gemeente zich meer zou richten op het aanpakken van de dieperliggende oorzaak van structurele klachten.


Ook zou de ombudsman graag zien dat er vaker een-op-een-gesprekken met burgers worden gevoerd om problemen op te lossen in plaats van het sturen van  brieven of mails. Door persoonlijk contact wordt de afstand tussen gemeente en bewoners verkleind en ontstaat er meer wederzijds begrip.


Ten slotte brak de ombudsman een lans voor ambtenaren die actief de straat opgaan en contact zoeken met bewoners. Hij zou graag zien dat de gemeente deze ambtenaren meer ruimte biedt en hen beloont voor de extra publieke waarde die zij door deze manier van optreden teweegbrengen.

 

Dien een klacht in

020-625 9999 

(ma-vr 09:00 - 12:00)

Menu

Ombudsman bespreekt jaarbeschouwing in gemeenteraad Almere

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

home

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.

Velden met een * zijn verplicht.

Over welke gemeente gaat uw klacht?*

Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat. 

Selecteer een gemeente

Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*

Maak een keuze

Omschrijf uw klacht*

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Begin met typen...

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)

Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.

Ga verder

Een signaal delen

Je kunt ook een signaal met ons delen als we niet direct iets hoeven te doen. We registreren jouw signaal dan in ons systeem en gebruiken het om aan de gemeente en instanties te laten zien waar het misgaat. Een signaal delen is net als een klacht indienen vrijblijvend. Je bent dus nergens toe verplicht.

Deel een signaal

Nieuws

Samenvatting

Vandaag opent Coolblue Energie een nieuw kantoor in Utrecht om zijn harde groei te ondersteunen en nog meer klanten te helpen met energie besparen. Coolblue Energie telt nu 400 medewerkers, en is op zoek naar nog 70 extra werknemers.

Open document

Publicatienummer:

Samenvatting

Open document

Informatie

Downloads

Dien een klacht in

Ombudsman bespreekt jaarbeschouwing in gemeenteraad Almere

6 juli 2023

bottom of page