De Kinderombudsman
Professionals
Probleem met de gemeente?
Iedere werkdag van 9 tot 12 uur
020-625 9999
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Info.
Over de Kinderombudsman.
Kinderen hebben rechten en de kinderombudsman wil ervoor zorgen dat die worden nageleefd. En dat er beter wordt geluisterd naar kinderen en jongeren. Want er wordt nog veel te vaak over hen gepraat in plaats van met hen. Terwijl kinderen en jongeren vaak heel goed weten wat het beste voor hen is.
De kinderombudsman Amsterdam en haar team geven advies en doen onderzoek naar klachten van kinderen en jongeren over allerlei zaken die belangrijk zijn voor hen. Zoals de gemeente, jeugdhulp, school. En we proberen om die problemen samen met de betrokken instanties op te lossen. Kinderen en jongeren kunnen ons bellen, maar als ze dat niet (zelf) kunnen mogen ook ouders, verzorgers en professionals contact met ons opnemen.
De Kinderombudsman Metropool Amsterdam behandelt klachten over Amsterdam, Almere, Amstelveen, Zaanstad, Diemen, Waterland, Landsmeer en Ouder-Amstel.
Eigen onderzoek
Soms horen we dingen waar we ons ongerust over maken. Bijvoorbeeld dat er te weinig huizen zijn om alle kinderen een goed thuis te kunnen geven. Soms doen we onderzoek naar zulke problemen. Dan kijken we naar wat er allemaal speelt en welke oplossingen denkbaar zijn. Daarover gaan we dan weer in gesprek met de gemeente. Vaak komen we dan samen een stukje verder.
Wij zijn onafhankelijk
De kinderombudsman is volledig onafhankelijk. Dat betekent dat we niet werken in opdracht van organisaties of instellingen. Wij kijken alleen naar het belang van kinderen en jongeren.
Ook goed om te weten: het werk van de kinderombudsman kost je niets, het is altijd gratis.
Niet zeker of je bij ons terecht kan? Stuur ons gerust een berichtje of bel ons even. We helpen je graag verder.
Wat doen we niet?
Sommige dingen mogen we niet. Zo kunnen wij weinig doen aan klachten die gaan over woningcorporaties of niet-gemeentelijke instanties zoals de politie. Ook als een klacht gaat over politieke besluiten of als een rechter al uitspraak heeft gedaan, kunnen wij meestal niet veel voor je betekenen. We kunnen dan wel meedenken over wie je wel zou kunnen helpen.
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
De kinderombudsman.
Annemarie is de kinderombudsman. Ze is ook de plaatsvervangend ombudsman voor de Metropool Amsterdam. Dus niet alleen voor Amsterdam, maar ook voor Amstelveen, Diemen, Almere, Zaanstad, Landsmeer, Waterland en Ouder-Amstel. Ze behandelt met haar team alle vragen en klachten die over Jeugd en Zorg gaan.
Na haar rechtenstudie werkte Annemarie bij de Raad voor de Kinderbescherming. In 2009 stapte ze over naar de Nationale ombudsman, waar ze veel onderzoek heeft gedaan naar de problemen die kinderen en volwassenen ervaren in hun relatie met de overheid. Daarbij zag ze telkens hoe belangrijk het is dat alle burgers, jong en oud, kunnen deelnemen aan de samenleving. Maar ook dat er naar hen geluisterd wordt en dat hun problemen serieus worden genomen.
Als kinderombudsman wil Annemarie vaker samen met collega ombudsman Munish Ramlal optrekken als het gaat om kinderen en volwassenen die vastlopen in hun contact met de gemeente. Bijvoorbeeld door vanuit een breder perspectief proberen oplossingen te vinden, zoals het integraal oppakken van klachten en signalen, (nog meer) proactief te handelen én door persoonlijk contact.
Annemarie is getrouwd en heeft twee volwassen kinderen.
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Voor wie is de kinderombudsman er?
Ieder kind, elke jongere en elke ouder of verzorger, of professional die te maken heeft met kinderen kan ons inschakelen. De kinderombudsman zorgt ervoor dat er geluisterd wordt naar kinderen. Je kan ons bellen, mailen, appen of een berichtje sturen via het klachtenformulier op onze website. Je kunt ook bij ons langskomen, zodat je meteen vragen kan stellen of klachten kan bespreken met onze onderzoekers.
Wat de kinderombudsman allemaal kan, mag en moet doen kun je nalezen in een aantal codes en regelingen.
Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 12:00 uur op 020 625 9999.
Velden met een * zijn verplicht.
Over welke gemeente gaat uw klacht?*
Selecteer hier de gemeente waarover uw klacht gaat.
Selecteer een gemeente
Hebt u al geklaagd bij de gemeente of instantie(s) zelf?*
Maak een keuze
Omschrijf uw klacht*
Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.
Begin met typen...
Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 5MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.
Contact opnemen
Vind je dat jouw rechten worden geschonden? Heb je een vraag over kinderrechten? Of wil je een klacht indienen? De Kinderombudsman helpt je graag. Kijk hier hoe je contact met ons opneemt.
Via het algemeen nummer van de Ombudsman Metropool Amsterdam: 020-6259999 (ma-vr 09:00 - 12:00)
Via e-mail: info@ombudsmanmetropool.nl
Via het online contactformulier
Je kunt ook langskomen op ons inloopspreekuur op de dinsdagochtend van 9:30 uur tot 11:30 uur. Meer informatie over onze inloopspreekuren vind je hier. Ons kantoor bevindt zich in hetzelfde gebouw als die van de Ombudsman Metropool Amsterdam.
Bezoekadres:
Jacob Bontiusplaats 9
1018 LL Amsterdam